Želite izvedeti več o zdravilih, prehranskih dopolnilih, ...?
Tukaj nam lahko zastavite vprašanje.

Utrujenost

Utrujenost ni bolezen, temveč eden najbolj splošnih simptomov, ki se pojavljajo tudi v povsem normalnih fizioloških stanjih. Utrujenost je pogosta pritožba, ki je običajno posledica preobilice dela in premalo spanja.

 

Pomanjkanje energije in volje pa je lahko tudi simptom mnogih motenj, ki so večinoma nepomembne, nekatere pa vendarle zahtevajo zdravniško pomoč. Vzrok so lahko:

  • motnje v delovanju žleze ščitnice,
  • slabokrvnost,
  • depresija.

Utrujenost se pogosto pojavi tudi:

  •  v nosečnosti,
  • pri čezmernem pitju alkoholnih pijač,
  • ob okrevanju po nalezljivihboleznih.

 

Poznamo tudi sindrom kronične utrujenosti. To je bolezen, ki se najpogosteje pojavi pri odraslih od 20 do 40 let. Dvakrat pogosteje se pojavlja pri ženskah kot pri moških. Zanjo so značilne:

  • izčrpavajoča utrujenost,
  • motnje v koncentraciji in
  • v nekaterih primerih nekoliko povišana telesna temperatura ter
  • otekanje bezgavk.
     

Značilno je, da se sindrom kronične utrujenosti pojavi nenadno pri poprej zdravi in aktivni osebi, običajno skupaj s kakšno nepomembno, prehladu podobno boleznijo ali akutnim stresom. Pravi vzrok kronične utrujenosti ni poznan, verjetno pa gre za moteno delovanje živčnega in imunskega sistema.

 

Ko nestrpno pričakujemo tople sončne žarke, ko nas zima počasi zapušča in prihaja pomlad, nas pogosto muči pomladanska utrujenost. Gre za občutek pomanjkanja energije in volje do dela, utrujenost, razdražljivost, pojavijo se lahko tudi nespečnost in glavoboli. To stanje se običajno pojavi brez očitnega vzroka. Vendar pa vzrok sega še v zimski čas, ko smo običajno manj telesno aktivni, ko jemo manj svežega sadja in zelenjave, ko našo imunost oslabijo tudi razne virusne in bakterijske infekcije.

 

Tako pričakamo pomlad v slabši telesni kondiciji, dodatno pa nas obremenijo tudi vremenska in temperaturna nihanja.

 

In kaj naj storimo, da se bomo utrujenosti izognili ali jo bomo vsaj omilili in laže prebrodili?
Najprej moramo poskrbeti za redno telesno aktivnost, predvsem gibanje na svežem zraku, ki bo zmanjšalo občutek utrujenosti, izboljšalo pa razpoloženje in našo telesno odpornost. Pomembna je tudi prehrana. Paziti moramo, da organizem čim manj obremenjujemo z odvečnimi maščobami, privoščimo pa si veliko svežega sadja in zelenjave ter dovolj tekočine.

 

Na razpolago pa imamo tudi določene pripravke, ki nam bodo v pomoč. Najbolje je, da se za kakšnega odločimo že preventivno, preden se nas utrujenost loti. Kapsule s koencimom Q10 so dobra izbira za tiste, ki se počutijo izčrpane, oslabele in stalno utrujene. Zvečajo telesno in duševno zmogljivost in omogočajo človeku, da se lažje sooči in premaguje obremenitve sodobnega življenja. Kapsule z gingsengom so namenjene ljudem, ki so telesno in duševno preobremenjeni, za krepitev odpornosti in vitalnosti. Ob hudih naporih in utrujenosti lahko posežemo tudi po preparatih z matičnim mlečkom in cvetnim prahom. Na razpolago pa imamo tudi veliko multivitaminskih pripravkov s katerimi bomo napolnili čez zimo izčrpane zaloge posameznih vitaminov, s tem pa povečali odpornost in psihofizično aktivnost organizma.

 

Utrujenost opozarja na neko dogajanje v organizmu, ki ga ne velja prezreti. Je opozorilo, da moramo biti prijaznejši pri ravnanju z lastnim organizmom, da si moramo tudi odpočiti ter vzeti čas tudi zase in svoje najbližje.

 

Mag. Bernarda Kladnik Jenuš, mag. farm.

sprostitev1.jpg