Želite izvedeti več o zdravilih, prehranskih dopolnilih, ...?
Tukaj nam lahko zastavite vprašanje.

Ostanimo zdravi

Človek zdravje deloma podeduje, deloma pa je odvisno od zunanjih dejavnikov. Vendar tudi najbolj zdravemu organizmu lahko škodujejo zanemarjanje ali določeni zunanji dejavniki.

 

Organizem je potrebno vzdrževati v dobrem stanju
Za dobro zdravje je treba vse življenje organizem vzdrževati v dobrem stanju. Kdor živi zdravo že v mladosti, s tem zniža možnosti prezgodnje smrti zaradi srčne bolezni ali raka, upočasni pa tudi naravni proces staranja. Znanstvenikom je uspelo najti določene dejavnike, ki pospešujejo propadanje življenjsko pomembnih organov – najpomembnejša med njimi sta alkohol in tobak. Odkrili pa so tudi različne dejavnike, ki proces staranja upočasnijo – najpomembnejša sta redno in izdatno gibanje ter ohranjanje telesne teže znotraj priporočenih meja.

 

Kaj je vse pomembno za ohranjanje zdravja?
Bistveno vlogo pri tem, kako naj posameznik skrbi za svoje zdravje, ima pozitiven odnos do zdravja.

 

Za ohranjanje zdravja je pomembno, da se zavedamo naslednjih dejavnikov:

 

  1. Zdrava prehrana: čeprav so mnenja o zdravi prehrani zelo različna, se strokovnjaki na splošno strinjajo, da bi morala biti prehrana raznolika, tako da bi vsebovala zadostne, vendar ne prevelike količine beljakovin, ogljikovih hidratov, maščob, mineralov in vitaminov.
     
  2. Pitje alkohola: pretirano pitje alkohola je zdravju izredno škodljivo. Poleg tega, da alkohol pripomore k težavam doma in v službi, k nezgodam in kriminalu, lahko tudi nepopravljivo poškoduje srce, jetra, možgane in živčevje. Za dolgoročno ohranjanje zdravja je zato nujno potrebno omejiti količine zaužitega alkohola.
     
  3. Kajenje tobaka: najpomembnejši način, kako lahko kadilec tobaka izboljša lastno zdravje je, da neha kaditi. Pričakovana življenjska doba je pri nekadilcih znatno višja kot pri kadilcih. Kajenje je eden glavnih povzročiteljev raka na pljučih, srčne bolezni in kroničnega bronhitisa.
     
  4. Telovadba in kondicija: redna telovadba koristi vsem delom telesa ter izboljšuje tako telesno kot duševno dobro počutje. Različni tipi telesnih vaj se razlikujejo po tem, koliko pripomorejo k trem glavnim vidikom zdravja in kondicije: k zmogljivosti srca in pljuč, prožnosti sklepov in mišični moči. Najboljše vaje za povečanje splošne kondicije so aerobne vaje kot joging, plavanje in kolesarjenje.
     
  5. Nadzorovanje telesne teže: ljudje s pretirano veliko ali pretirano majhno telesno težo so nagnjeni k temu, da umrejo prej kot tisti z normalno telesno težo. Pri vzdrževanju zdrave telesne teže morate paziti, kaj jeste in pijete in skrbeti za to, da se zadosti gibljete.
     
  6. Obvladovanje stresa: v vsaki zahtevni ali težki situaciji je določena količina stresa povsem naravna. Če pa občutek napetosti ne popusti, lahko povzroči različne duševne in telesne simptome. Zato je zelo pomembno, da se naučite stres obvladovati, včasih pomagajo tudi različne sprostitvene tehnike.
     
  7. Zdravniška pomoč: nekoč so bili ljudje prepričani, da je zdravniška pomoč potrebna samo bolnemu. Zdaj ima tudi preventivna medicina pomembno vlogo: cepljenje lahko prepreči določene nalezljive bolezni, s presejalnimi pregledi prebivalstva pa je nekatere zdravstvene težave mogoče odkriti že v zgodnjem stadiju, ko jih je lažje zdraviti.
     
  8. Samozdravljenje: pripravki, ki jih lahko kupimo sami v lekarni in pomagajo pri ohranjanju zdravja in dobrega počutja:
  • včasih so potrebe po vitaminih in mineralih večje, kot  jih dobimo z zaužito hrano in pijačo. Takrat je smiselno, da izberemo nek vitaminsko – mineralni pripravek, ki bo nadomestil primanjkljaj;
  • na voljo so tudi pripravki, ki nas ščitijo pred aterosklerozo, ki krepijo oslabljeno srce in dajejo novo psihofizično moč, krepijo oslabljeno srce, ščitijo žile, krepijo organizem, krepijo obrambno sposobnost organizma, zmanjšajo tveganje za bolezni srca in ožilja, skrbijo za zdrave kosti, …

 

Zdravje je največja vrednota,
za katero se moramo potruditi,
da jo ohranimo.

 

Mag. Bernarda Kladnik Jenuš mag. farm.

 

rekreacija.jpg